Vi i hästvärlden ÖVERREAGERAR!

Vi i hästvärlden ÖVERREAGERAR ibland…

Ja, det är inte helt ovanligt att man ser på någon blogg att någon tycker att det är dåligt att tränare samt andra ”idoler” eller folk på bloggar sitter och rider utan hjälm och fotar/filmar och lägger upp det på internet. DÅ säger jag bara en sak: Skyll dig själv när du ramlar av. Ingen tvingar personen att rida utan hjälm och visst vissa barn/ungdomar kanske tycker att det är coolt att rida utan hjälm, men jag säger bara att man borde få göra ett eget val om man vill skydda det man har bakom pannbenet eller inte.

Okej till en viss ålder tycker man kanske att det är colt och visar ”jag är duktig och kommer inte åka av” men jag vet själv att min häst kan bli riktigt rädd för något och kasta av mig. Vill dem så kan dem Där för vill jag rida med hjälm. Visst jag erkänner att jag har ridit utan hjälm och att jag säkert kommer att göra det fler gånger igen. Tex. Om man ska fota sig och sin häst så vill man ju inte ha en hjälm som stör. (tex ”fin” bilder, inte när man rider ordentligt). Men om dem personerna är så osmarta att dem tycker att dem kan rida utan hjälm, så tycker jag att dem skall få göra det utan att andra sitter på sina bloggar och klagar på att dem rider utan Hjälm.



Så andvänd era hjälmar.


Kommentera!<3

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara vi som ser)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0