Starka bett!

Starka bett!

Ja detta är ett åsiktsinlägg som är om MINA åsikter och gäller skälvklart inte ALLA. Detta är alltså endast hur jag uppfatar det i det stora hela, inte varje person.

Ibland anser jag att man bara tar till starkare och starkare bett om hästen är stark eller het. Men det löser ju faktiskt inga problem alls. För när hästen vänjer sig på det starkare bettet så blir den het på det och då blir det lätt att man tar till ett ännu starkare bett. Vilket jag tycker är väldigt onödigt och jag anser också att många av de starkare betten gör mer skada än nytta. Jag anser att det är mycket bättre att man lär sig att rida ordentligt. Att man lär sig hur man skall rida för att få hästen att lyssna bra på ett helt vanligt två/tre delat bett. Alltså dem betten som är godkända i dressyren. Jag anser att det oftast är i hoppningen man oftast tar till starkare bett då det inte är tillåtet i dressyren.

 

Vad tycker ni om starka bett?


Kommentera!<3

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara vi som ser)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0