Ridpassen idag(skulle publiverats igår)

Men hej på er :)
Åkte med Elsa idag till Saida idag och tränade ett grymt markarbets pass. Shit så fin Elsa vart. Vi började med att hoppa klockan, för er som inte vet det kan jag rita en bild och lägga ut här nedan hur den är. La till 2 hinder som vi hoppade på en klurig väg oxå. Taggad hon var, hoppade i trav över dom dära små hindrerna på typ 20 centimeter ;)  Sen gjorde vi så att jag skulle rida henne på tygeln hela vägen fram till hindret och efter. Trodde Elsa ba skulle bli stark och inte vilja gå kvar men hon hoppade till och med dom dära små hindrerna i formen. Asså det trodde jag verkligen inte. Hon hoppade verkligen upp med ryggen! Sen när vi höjde så tog hon såklart upp huvudet för att kolla men sen efter ner i sin form igen och rida på nästa hinder. Alla dom "stora" sjärnorna som rider högt rider nästan alltid sina hästar i form mellan hindrerna och det ska ja börja göra mera på Elsa nu. Hon hoppade såååö fint med sin lilla rygg.
Hon tyckte det va jättekul verkligen! Asnöjd efter :D När jag gör rätt så gör hon rätt <3
Jag tror på OSS <3 Så kul att Saida oxå gör det :D

Nippe reds ut idag på Cornis och Bucke. Han var lite spänd idag men det blåste ganska mycket så det var väl därför ;) Jätteduktug var han och det känns som ja börjar fatta nu. Älskar känslan av att sitta på hans coola rygg och galoppera med solen i ögonen <3


Tack Saida! Du e bäst :D


Kommentera!<3

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara vi som ser)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0