pre och friserhästar

Pre och friser inom dressyren. En sak man ser om man kollar runt på internet är att pre och friser hästar blir allt mer vanligare inom dressyren. Bland annat så var det ju en friser som deltog i globen i dressyren. Man ser även att allt fler pre och friser hästar säljs på tex hestnet.

Vad tycker ni om det? Det är cola och snygga hästar men inte min smak. Fast förut tyckte jag friserhästarna var super snygga och försökte till och med övertala mamma och pappa att köpa en av dem friserhästarna som var i globen (för ett par år sedan släpptes typ sex friser hästars ut i arenan och sprang lösa och dem sa att dem var till salu). Och jag ville verkligen ha en. Nu vill jag inte ha en friserhäst alls utan en mer nätt och ”sportig” häst när det är dags för mig att gå upp på storhäst.

 

Men vad tycker ni om pre och friser hästar?


Kommentera!<3

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara vi som ser)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0