Hästen först

En sak som alla häst personer har gemensamt är att hästen kommer först, självklart finns det undantag, vissa djurplågare och andra... Men annars kommer hästen i första hand, vi vill att hästen ska må bra och tänker betydligt mycket mer på hur hästen har det än hur vi människor har det, vi leder av hästarna länge, men stretchar inte ens själva, under tävlingar laddar vi hästarna med mat och vatten, men att vi inte hinner äta tar man hand om senare.

Ja man kan göra listan enorm, vi tänker först på hästen, och det är för oss en självklarhet att lägga ned massa tid på att se till att hästarna mår toppen. Ja det är viktigare för oss att se till att hästarna mår bra än att vi själva gör det. detta tycker jag är jätte bra, man ska absolut inte dra ner på skötseln, tänka att man inte behöver rykta varje dag. För om du vill göra det så gör det, men försök också ta tid till att ta hand om dig själv, sov, ät m.m.

Jag är inget undantag, kan säga att jag tar mycket mer hand om hästarna än vad jag tar hand om mig, sover för lite, sedan lägger jag väl mornarna på mig, duschar, sminkar mig m.m Sen går eftermiddagarna till hästarna, men nu ska jag verkligen försöka fixa mer tid till mig, dock kanske det blir tio min/ dag eller varannan dag mer men inte jätte mycket som sagt.. Men det är bättre än inget:)




Kommentera!<3

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara vi som ser)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0