En bra skoldag i ord! :)

Ja, dagen idag var roligt, intressant och ja, verkligen kanon bra.

Den började med att vi hade morgonsamlig som vanligt, sen fick vi träffa nån tjej från polisen som berättade lite om dagen och tanken med dagen, och liknande. Sen fick vi gå ner till cafiterian och där stod typ 20 poliser, snacka att man var rädd om att gå fram och säga hej och ja. Jag vågade inte säga hej till alla. Jag stannade med en av tjejpliserna som ver i min grupp som såg snäll ut. Jag pratade även med en annan kvinlig polis som för övrigt funderade på att bli ridande polis. Sen fick vi gå upp till klassrumet och förbereda frågor till poliserna. Under tiden förberedde dem frågor till oss. sen fick vi träffa poliserna igen  och börja prata om lite verderings uppgifter och sen även ställa fråorna.


Efter det var det lunch och självklart skulle två poliser sätta sig vid mitt bord, så där satt lilla jag med två stora manliga poliser. (en av dem hade för övrigt varit med i TV-programet tunelbanan, jag som tyckte att jag hade sett honom någonstans) båda var verkligen jätte skysta, och jag tycker verkligen inte att poliser är läskiga. Dem vill bara hjälpa till och dem ställde jätte intresanta frågor. och hade intressanta svar på våra frågor.

Man får verkligen fel bilder av poliser och den här dagen var verkligen kanon och det var så himla bra att vi fickk träffa dem och släppa alla fördommar om poliser. Efter lunchen fortsatte vi ställa frågor till varandra och sen bliv det fika. Munkar komiskt nog, eftersom vi hade pratat om det var sant att poliser åt munkar. Vilket det inte var utan bara en myt. ;)

Efeter fikat hade vi rollspel där vi skulle vara poliser och poliserna skulle vara ungdommar, gud vad jag skrattade. Det är svårt att vara polis. Haha, och vi fick även tästa deras hatt samt tröja/jacka, det kommer kanske bild på det senare. Jag fick även känna på handojorna ;) haha.


Coola va? ;)

Men dagen idag var riktigt roligt och jag tror även att poliserna fick lite knep på hur dem ska hantera oss ungdomar utan att vi ska känna att vi gjort något fel. Tror ni att man får proa hos polisen?

Kommentera!<3
Postat av: Ida <3

Jaa lugnt :D <3

2012-03-21 @ 20:47:10
URL: http://blakstaars.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara vi som ser)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0