Blir att rida båda ponnysarna idag!

Ja, eftersom Jennifer fortfarande är sjuk så får jag rida båda ponnyerna idag. Tråkigt för Jennifer men roligt för mig.  Det är ju roligt att få rida båda ponnyerna eftersom dem ända är så olika och det är roligt att få rida mycket ju. Jag hade tänkt skriva lite vad jag ska träna på idag eftersom det kanske är roligt att veta.


Fire
Jag tänkte först träna fram, fram och fram. Ja, att han lyssnar ordentligt på skänkeln och han kommer igång med sina ben ordentligt. Det är typ nr 1 för att ridningen ska lyckas. Man kan ju nästan inte göra något annat bra om man inte har framåtbjudningen.  Sen tänkte jag träna lite på samlad trav och galopp, men även kanske några enkla byten samt förvänd galopp på serpentiner. Då det snart är dags för P1 för Jennifer och Fire där det ingår.



Shadow
Jag hade tänkt träna mycket lösgörande men även på honom vill jag få fram framåtbjudningen ordentligt. Ja, det blir nog serpentiner och volter där jag vill att han ska vara mjuk och rund i sidorna. Men det blir kanske lite förvänd galopp och enkla byten på honom också.




Kommentera!<3

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara vi som ser)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0