Tänk till!

En sak som jag tycker är väldigt tråkigt med hästsporten idag är att många dömer andra och säger elaka saker till varandra. Kommenterar varandra, men varför? Tänk till skulle du vilja att någon skulle prata om dig skulle du tycka om känslan att folk pratar om dig när du går förbi? Nej det tror jag inte men varför fortsätter personer då?

Det kan inte jag svara på men tycker att det är mycket bättre att tänka till och fråga sig själv vad du som person vinner på det? Ja e det inte bättre att vara positiv och göra andra glada istället för ledsna? Ja det tycker jag i alla fall. Men det tror jag de flesta ändå tycker nu när man tänker på det. Problemet är bara att när man säger elaka saker så tänker man nog inte på allt detta, man bara säger det utan att tänka men därför så är det mycket bättre om ni tänker till i stunden, tänk på vad du funderar på att säga och vad det leder till innan du säger det för när det väl är ute kan det redan vara försent en person kan redan ha hunnit bli sårad. Men är det värt det?

Men varför fortsätter man att snacka skit även om man vet att man sårar en person, är det för att man är avundsjuk eller vill man visa för sig själ att man är duktig och att man gör det genom att verkligen klar sätta vilka som är sämre? Ja det kan vara några anledningar till att man faktiskt snackar skit. Men blir du duktigare av att säga att någon är sämre? Blir du gladare för att någon är ledsen? Blir du starkare om du ör andra svaga? Jag tror att alla svaren från dig på dessa frågor är NEJ för så är det faktiskt.

Men nu tycker jag att vi, då menar jag vi som har bloggen och ni läsare ska säga ett bra ord istället för ett negativt ord varje gång ni ser en person rida eller en ny blogg eller liknande. För även om du tycker en sak så kan du alltid göra den personen gladare genom att lyfta fram det positiva. Det tycker jag man vinner mer på för jag blir glad när andra är glada så snälla Tänk till innan du skickar iväg den där elaka kommentaren eller innan du säger någonting elakt, radera det och byt ut det mot ett enda ord som gör personen glad istället!:)


Jag vill häldre få personer runt mig att vara glada! :)


Kommentera!<3

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara vi som ser)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0