Ridsporten vs Lagsporter...

En sak som jag tycker är riktigt tråkigt med Ridsporten är att vi sällan peppar varandra, i lagsporter har man ett helt lag som stöttar en men vad, vilka har man inom ridsporten. Främst ens vänner och familj och oftast räcker det för att man ska fortsätta och klara av att kämpa. Jag kan säga att min familj och mina vänner är super när det gäller att stötta mig och jag tror att jag är ganska duktig på att stötta andra också. Jag hoppas i alla fall att jag är det.

Men sen är det dem som inte har en familj som kan köra till tävlingar eller träningar men ändå tycker att det är roligt att rida. Dessa personer tror jag har mycket mindre chans att lyckas hålla glöden uppe. För jag tror att man behöver någon som hjälper till, någon som ställer upp för jag kan inte köra mig själv och hästen till tävling jag behöver hjälp med det, jag har den hjälpen men alla har inte den. Ja så föräldras roll tror jag spelar väldigt stor roll man behöver hjälp inom ridsporten för det är tufft att klara sig själv på tävling, att ta hand om allt själv det är svårt. Sen också till de yngre de som inte ens kan köra hästen. För de kanske har möjligheter att tävla, de kanske får låna en ridskoleponny eller en kompis häst som den får rida 1-2 gånger per vecka men då får den personen fixa allt själv.

Ja det är stor skilnad mellan att tävla innom ridsporten om man jämför lagsporterna för där har man laget, man kan ofta få åka med någon annan i laget eller om man känner sig nere så stöttar laget, även fast ens föräldrar inte bryr sig så mycket. Men innom ridsporten har man inte dem. Man kanske har kompisar innom ridgruppen om man går på ridskola eller så känner man en annan person som står med sin häst i det stallet där man har sin medryttar häst.

Ja ni förstår säkert vad jag vill komma med detta inlägget, jag vill att vi ska hjälpa varndra mer, stötta varandra och hjälpa andra att bli bättre. Även fast du har föräldrar som kör dig till ridskolan kanske inte din kompis i ridgruppen har det. Även så har man kanske föräldrar som kan köpa en häst till sig och betalar allt men inte orkar köra till stallet eller tävlingar. De är i de lägena vi andra ska stötta, hjälpa till. För jag kan säga att det hjälper att ha en stöttande vän, även fast man bara har en som hjälper till åker med en till stallet så är det mer än ingen.

Så om du har tur, har stöttade föräldrar och Kompisar, utnytja det för andras fördelar också. Du kanske kan fråga dina föräldrar om dem kan köra din kompis också men om du är en av de som inte får det stödet du behöver så ge inte upp, du kan hitta snälla människor som hjälper dig att köra även fast de inte är dina föräldrar, se till att fråga om du kan åka med någon till stallet istället för att vänta på att någon ska fråga för jag tror inte att de runt om kring dig förstår att du behöver mer hjälp så våga fråga!


Jag tror att det är svårt att komma hit alltså till den nivån Roffe är på utan något stöd!


Kommentera!<3

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara vi som ser)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0