Ridskola ett bra hem för hästar?

Ja, många pratar hit och dit om hur ridskolar hanterar sina hästar och då kom jag på en ganska intressant fråga. Skulle du sälja din häst till en ridskola?

Ja, en ganska spännande fråga! Don har ju varit ridskolehäst och vi köpte honnom från en ridskola. Dock skulle jag inte sålt honnom till en ridskola då han såldes från ridskolan för att han inte höll för att ridas två gånger per dag. Jag tror inte att någon av våra hästar skulle trivas på en ridskola, så jag skulle nog inte vilja sälja någon av våra hästar till en ridskola. Sen om jag tänker att jag hade en häst som jag inte vet hur den är och vi lådsas att det skulle fungera med en ridskola för den hästen skulle det bero mycket på hur ridskolan är. Men jag skulle nog föredra att sälja min häst till en privatperson som känns rätt!



Hur skulle ni vilja göra med eran häst?




Kommentera!<3

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara vi som ser)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0