I ridsporten är vi två!

En sak som jag tycker är viktigt är att man tänker på när det handlar om ridsporten är att det är två  individer som ska sampsela och arbeta tillsammans för om de arbetar lite som de vill kommer de aldrig att fungera. Hästen och Ryttaren måste vara som ett, de måste samarbeta. Det tycker jag är väldigt viktigt deks för att man då måste tänka på att både hästen och ryttaren måste må bra, få tillräckligt med energi. För jag vet att det ofta är så att man tar mer hand om hästen än om sig själv men din insats är lika viktig som hästens.

Ja det tycker jag är värt att tänka på för jag vet att det varit ryttare som har svimmat efter rittebn när det va5rit varmt och de slutat dricka medans man har varit noga med att hästen fått vatten och så. Ja ni förstår säkert min poeng. men det kan ju faktiskt vara tvärt om också. Man kan ta hand om sig själv jätte bra och varit noga med att få i sig mat medans hästens mat får vänta tills efter ritten eftersom mattiden krockar med starten. Ja det är ju självklart inte heller bra, detta kanske gäller främst på tävling men det är även viktigt att hästen får tillräckligt med mat och vatten under dygnet och så!

Så tänk på att du och hästen måste vara i bra form och att du måste ta hand om både dig själv och hästen! 

Tänk om en Grand Prix ryttare kom in på tävlingen utan att ha sovit eller ätit, det hade inte fungerat!


Kommentera!<3

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara vi som ser)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0