Hästars pris

En sak som jag tycker är riktigt synd och också ganska konstigt är att hästarnas värde eller vad dem kostar är så viktigt, jag tycker att det är ganska tråkigt att vissa i hästvärlden är riktigt fasta i vad hästarna kostar och så men då till frågan Vad har priset på hästen för betydelse? Det jag menar med det är att det som har med hur fin hästen är behöver inte alltid ha med prislappen att göra för vissa köper unghästar och utbildar själva, den kanske inte kostade jätte mycket men den kanske ändå vinner alla tävlingar. Sedan tror jag också att det har väldigt mycket att göra vad för häst man köper och vart man köper den. Med det menar jag att priserna utomlands kanske är lägre än här i Sverige.

Men varför frågar vissa hur mycket hästen kostade, vad spelar det för roll om hästen var dyr, För oavsett hur dyr häst man har behöver man inte passa, man kanske inte alls kommer långt tävlingsmässigt för man kanske inte klarar av att rida den. Men varför tycker vissa att priset är så viktigt då....

Jag tycker därför att det är bättre att köpa en häst man klarar av att rida bra, för en häst med super gång men som är jätte svår kanske inte alls slår den där hästen som har bra gång men som ryttaren klarar av att rida och det ekipaget är kanske överens medans det andra ekipaget, det med superhästen inte är det. Tänk mer på att du ska vara sams med hästen än att den är dyr. 


Detta är min åsikt men vad tycker ni om detta!


Kommentera!<3

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara vi som ser)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0