Vanvårdade djur...

En sak som jag tycker är riktigt tråkigt är att det vanvårdas djur, det är någonting man inte kan förhindra riktigt men då tycker jag i alla fall att det är bra att poliser och liknande ingriper, för när en människa blivit misshandlad så känns det som om man tar det mer allvarligt och det gör mig irriterad. Vi är djur varför skyddar vi då inte andra djur? Sedan blir jag väldigt irriterad på de som ser/vet om djurplågeri men inte gör någonting. Men djurplågeri och vanvård är inte att slå ett djur utan att missköta ett djur så att det lider av det. En sak som jag tycker är bra är detta fallet.


Det som har hänt i just det här fallet är at man tyckt att det varit brister i djurhållningen på gården i fråga och sedan så har man varnat personen som tagit hand om djuren, som lovat att bättra sig trots det har inga förändringar skett. Så när tre hästar stod ute i en hage utan skydd mot väder och vind i – 37 grader drogs gränsen. Länsstyrelsen har beslutat att de tre hästarna ska omhändertas även så ska 35 vanskötta får omhändertas. Personen i fråga får inte heller ha hov- och klövbärande djur längre.

Jag tycker att det är jätte bra att man tar tag i liknande situationer, men jag undrar dock varför inget har gjorts tidigare eftersom man skriver att personen har fått varningar och att man har sett fel i djurskötseln på gården upprepande gånger. Varför hände inte detta tidigare kan jag undra men samtidigt tycker jag att det viktigaste är att personen inte kommer kunna skada dessa djur längre och heller inte några andra djur, i alla fall inte hov- och klövbärande djur. Jag tycker att det är tråkigt att detta förekommer men desto bättre att man försöker att lösa problemen.


Ibland blåser det så mycket att träd som detta blåser omkull tänk att som häst få stå ute i en hage utan skydd i den vinden


Kommentera!<3

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara vi som ser)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0