Skilnaden mellan ridning och andra sporter.

Dem brinner för sporten, vi brinner för hästarna.

I andra sporter brinner man för döda ting, som en fotboll. I ridsporten brinner man till den största delen för hästarna. Även om man inte kan tävla och lyckas bra i just tävlingssammanhang så har man hästarna. Det tycker jag är bland det häftigaste med ridspoten. Det är inte Jag och ett dött ting utan det är jag och en varelse. En varelse som väger MCKET mer än oss. En varese som är min bästa vän. Det är det jag brinner för. Att känna hur man sitter på en helt fantastisk varelses rygg. En häst som lyssnar på oss och har tilllitelse till oss.

Vi brinner för att hästarna ska må bra. Vi brinner för hästarna. ja, dett tycker jag är så himla underbart med rid och häst sporten. Vi alla som håller på med hästar tcker jag skall vara stolta, stolta över den sporten vi håller på med, och så om nån säger att det inte är en sport, så har dem sååå fel.




Kommentera!<3

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara vi som ser)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0