Fota!

Jag tycker att det är riktigt roligt att Fota, dock är jag inte jätte duktig på det direkt.. Men ibland kan det bli bra bilder i alla fall, Jag undrar om vi har någon duktig fotograf som läsare, i så fall om man kan få några almäna tips? Haha Ja i fall ni vill det kan vi även lägga upp tipsen på bloggen och länka, om någon har något bra tips i alla fall. Ja tänkte lägga upp lite bilder som jag har tagit




Ja några bilder jag tagit!


Kommentera!<3
Postat av: Jackie

Inte för att jag är så superduktig på att fota men några bra saker att tänka på är att om man ska fota rörliga saker så ska man ställa in skärpan och följa med ex hästen innan man knäpper av vid ett hinder. När vi fotar hästhoppning så funkar det bäst om man förbereder avtryckningen några meter innan och inte knäpper precis i luften. Om du förstår vad jag menar? :) och om det är systemkamera du har så kan man ställa in massa roligt med ISO och skärpedjup mm och inte bara fota i auto :)

2012-02-16 @ 13:57:08
URL: http://jackieie.blogg.se/
Postat av: Vendela

Litet tips är att läsa handboken så man kan lära sig att fota manuellt. Så man sköter slutartid, bländare, vitbalans och ISO :) sen så finns det massa andra saker man kan trixa med ;)

Sen kan man ju försöka att lära sig kameran utan och innan :)

2012-02-16 @ 18:16:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara vi som ser)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0