Beridare utan utildning?

Det har blivigt en deo olika åsikter om just om beridare utan utbildning. Och nu tänkte jag skriva mina åsikter.

En sak jag inte förstår är hur man tror att man kommer lyckas med ev verksamhet om man är outbildad och tänker starta upp en beridnings verksamhet. Andledningen till att man skickar sin häst till beridning är antaglingen att man behöver hjälp med något som man kanske inte klarar av själv. Man kanske vill ha hjälp med att lära häten något eller man kanske rent av har ett problem som man vill ha hjälp med.

Då anser inte jag att det är lämpligt att till ex. en nitton årg tjej ska sitta och rida till hästen. Den tjejen har antagllingen inte tillräkligt mycket erfarenhet för att klara av det ansvaret som man behöver ta. Man ska inte bara ha ansvaret för sin egna häst utan för andra mäniskors hästar ockå.

Ja, jag tycker att risken för att något "går fel" med en ung beridare är större än vad den är med en äldre beridare. ja, jag tror inte att en så ung mäniska ska ha ett så stort ansvar för någon annans häst.



Sööta Tim fick stå för bilden! :)


Kommentera!<3

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara vi som ser)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0