Att våga..

En sak som jag tror har väldigt mycket med ridsporten att göra är att man måste VÅGA, våga hoppa, våga rida, våga tävla, våga rida upp mot det höga hindret. Ja för i andra sporter som fotboll och liknande tänker man inte så mycket man kör bara, visst att man kanske tänker på hur man ska göra för att man ska göra mål och till vem man ska passa men jag tror inte riktigt att man tänker kom igen nu jag ska klara matchen jag klarar det, som om det vore en utmaning utan mer vi kan vinna. Jag tror mer att man bara kör på medan i ridningen måste man våga lita på hästen, våga lita på att man själv klarar av att lägga hästen bra mot hindret och att hästen kommer hoppa, inte vägra inte krascha, hoppa.

Jag tror att det är riktigt bra att man lär sig lita på sig själv som ryttare och tror att det är nödvändigt för att man ska klara av de flesta hästarna, för om du inte vågar ta emot utmaningar blir du heller inte bättre. En utmaning behöver inte vara en "galen" häst, en utmaning kan vara att man ska börja tävla, tävla på högre nivå, eller kanske att rida inför folk. Alla har nog olika utmaningar, men en utmaning som alla ryttare har är att få en större varelse än oss att faktiskt följa det vi gör. Även att våga sitta upp i sadeln varje gång. Visst det kanske är självklart för oss att vi ska rida och vi tänker kanske inte på allt det läskiga men jag tror att man gör det omedvetet, du utmanar dig själv och vi alla vet riskerna med hästsporten trots det så sitter vi upp och kör, vi gör saker många andra inte skulle våga. För om ni tänker efter i hur många andra sporter måste en väldigt tung varelse med egen vilja vara med på det vi vill. Är det någon annan sport där man litar på en så stor varelse som hästarna faktiskt är, NEJ

Så jag tycker att alla ni ryttare/Ryttarinnor som läser detta ska vara stolta för att ni vågar!


Vi kan styra dessa stora varelser, fatta att det är något extra!


Kommentera!<3

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara vi som ser)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0