Svar på tal!

Denna kommentar fick vi in och jag tänkte svara här på bloggen så att du kan få ett svar men också så att om det är någon annan som undrar får den också reda på detta...

Hej Carolie, Jennifer eller Ida :D
Jo jag undrar om när man ska använda paddar/skydd och inte?
Efter ett ridpass, vad ska man sätta på hästens ben då? Kylande, värmande? Stallbandage?
Inte ritkigt säker på hur jag ska göra, tacksam för svar!



Jag har lärt mig att det bästa är att först ha kylande och sedan värmande, detta beror på att man vill ha kylande efter hårda ridpass för att stoppa eventuella små blödningar, medan det värmande vill man sedan ha för att få blodcirkulationen att öka för att laga eventuella blödningar och  även för att genomströmningen ska bli bättre. Ja detta kan man säga är en smaksak och många använder endast kylande men många endast värmande, ex stallbandage även är det många som inte använder någonting.

Jag vet heller inte om jag missförstod din första fråga men jag förstod det som att du menade vad man skulle använda vid ridning paddar eller skydd?

Detta är i alla fall helt vad man själv tycker men vid hoppning tycker jag att det är ett måste att ha senskydd eftersom hästarna lättare slår i benen och liknande. Sedan i dressyren så spelar det inte jätte stor roll vad man använder, jag tycker dock att det bästa är att ha lindor med paddar för då ger det ett bra stöd och skydd. Ma måste ha paddar om man inte lindar med fleece. Ja hoppas att jag svarade på din fråga : )


Kommentera!<3
Postat av: Lisa

Tack! :D

2011-10-02 @ 19:58:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara vi som ser)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0