Svar på tal!

Ja jag tänkte svara på den här kommentaren i ett inlägg ifall det är några andra som oxå undrar, kommentaren så ut såhär

Fråga: Alltså, fattar inte riktigt vad det är för skola som ni går på.. verkar inte vara "normal", inget illa menat.. svara gärna i inlägg eller som kommentar då jag undrat det i ett tag haha :D


Svar: Det är så att vi nu går i en skola som har ett speciellt arbetssätt, ja vi jobbar två dagar i veckan med kursämnena som är So, Nobild osv, dessa jobbar vi med i olika delar, tex kan vi ha en kurs om 2:a världskriget i So samtidigt som ng annat i No och då kretsar nästintill allt dem dagarna runt det ämnen (Förutom de kreativa ämnena) Sedan på de andra tre dagarna i veckan jobbar vi med steg, där finns det 35 steg i Sv, Moderna språk, Engelska, Matte, sedan så är steg 20 G när man går ut ur nian, 30 Vg, och 35 Mvg sedan måste man ju upfylla rätt kriterier på arbetet man gör. Ja det är väl det som är udda med våran skola, ja sen så när vi arbetar så, sitter vi inte i klassrum med lärare utan vi sitter i olika Ws, där det kan finnas lärare. Ja det är väldigt svårt att förklara våran skolas system..
Det var alltså om min och Carros skola:P


Kommentera!<3
Postat av: Jackie

Aha då fattar jag :) funderar på kunskapsskola till gymnasiet men är inte helt säker. Ska flytta från Lund till Västerås (öster om Stockholm typ) så jag försöker ta reda på vilka skolor som är bra. Har ni valt/ kommit på ngn som ni vill gå på? Ska det va vanlig eller med hästinriktning? :)

2011-10-26 @ 12:28:40
URL: http://jackieie.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara vi som ser)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0