Fortsätter då!


Fortsätter om inlägget jag skrev igår.

Hästar är flock djur, därför blir jag så himla arg när jag hör att hästar inte skulle få gå med en hagkompis bara för att den är en tävlingshäst. Visst om man inte har hästen med en hagkompis av en andledning, tex. att man inte har hittat någon hagkompis som hästen trivs med, eller om hästen är halt och det är vätrinärens order. Men hästarna måste ju endå få vara hästar, och hästar är flockdjur, alltså vill dem leva med andra hästar.


Elsa och Nippe som står tillsamans i hagen! :)

Just nu har både Fire och Don en hagkompis men inte Shadow eftersom vi inte har hittat någon ny hagkompis som fungerar med honnom. MEn tanken är att vi ska hitta någon som han fungerar med och trivs med.

Jag tycker att det här ämnet är viktigt då jag anser att allt för många hästar står utan hagkompis, men jag undra självklart vad ni tycker så KOMENTERA! :)


Kommentera!<3
Postat av: Sanna

Sv: Jag ska verkligen kämpa för att komma in där, jag vill inte heller jobba med hästar efter gymnasiumet men jag vill ha det så roligt som möjligt dem tre åren så därför ska jag nog söka till strömsholm, och så klart ÄLSKAR JAG HÄSTAR! hehe :D



riktigt fin blogg btw <3

2011-10-20 @ 21:32:54
URL: http://tusseruss.blogg.se/
Postat av: stockholmriders

Bloggtävling på bloggen, vinn ett Dynamic schabrak 2011 från Schockemöhle i valfri modell ( dressyr eller allround ) samt färg! ( brun eller Vit)samt blir även länkad inför 300 läsare!

http://stockholmriders.blogg.se/2011/october/bloggtavling-igen.html#comment

VAR MED I VÅR TÄVLING NU!

2011-10-18 @ 17:05:31

2011-10-21 @ 11:08:27
URL: http://stockholmriders.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara vi som ser)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0