MIN åsikt!

Detta är mina åsikter, har ni anrdra så e det ockej! :)

En sak jag Hatar att se är folk som rider hästarna "fel". Ger hjälper som inte "finns" i ridsporten. Jag tycker att det är jättr sorjligt att se en ryttare som har en egen häst som den sitter och rider "fel" på, utan att nån säger till. OKej jag förstår man säger ju inte till en främling att den rider sin häst fel...det gör man ju bara inte. Men när det är ett barn som har en mamma i stallet. Kan inte hon säga till då???eller en tränare kan inte den säga något då?

Den tjejen kommer rida fel i kanske hela sitt liv för att hon inte har blivit lärd rätt från början. Det är en sak jag är glad över. Att jag min mamma tjatade och sa till om jag skulle räta på mig eller rida annorlunda. Det har hjälpt mig otroligt mycket, trots att jag tyckte att det var jätte jobbigt då. MEn man behöver hjälp och tränare för att kunna bli bra. Jag tror inte att man föds och vet exakt hur man ska rida rätt...Utan man måste bli lärd hur man ska rida. Och då tycker jag att det är sorjligt att en privat ryttare rider fel på fel sätt utan att någon rättar dem! Vad tycker ni??

Med fel menar jag det som inte följer normerna, man kan säga jenvägar, ja ni kanske själva har sätt nån häst som inte går på tygeln utan bara knycker med nacken, detta kan bero på många saker men det är sorgligt att i vissa fall tror ryttaren att den rider rätt och att hästen går fint på tygeln, det är ett exempel på det jag menar.

Kärleken till hästen är även enormt viktigt. Jennifer oxh shadow får stå för bilden! :)



Kommentera!<3

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara vi som ser)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0