Min åsikt!

Jag tänkte skriva ett åsiktsinlägg... vad tycker ni om dessa inlägg egentligen?

Ja i alla fall så tycker jag att hästvärlden är för kritisk, alla ska alltid kommentera andra, man pratar bakom ryggen på folk och ja man kan höra ibland att den var inte duktig och då undrar man varför man ens orkar bry sig.

Varför ska vi i hästvärlden vara så noga med att peka ut varandra vad vi gör bra och dåligt? För jag uppfattar att det är så, att vi pekar ut varandra tycker jag är bra vid två tillfällen och det är när man berömmer varandra och när man säger till om hästen tar skada av vad någon gör, men av att en ryttare rider dåligt eller inte lika bra som du, ja det kanske är så men vad vinner du på att säga det? Är det inte bättre att bara strunta i det?

Ja att man tänker jag är bättre än henne tycker jag egentligen inte är så dåligt för då lyfter du fram det som är bra du säger inte hon är dålig, du säger jag är bättre, du ger dig bättre självförtroende utan att vara elak. Jag tycker att man alltid ska försöka tänka på att ovasett hur det ligger till behöver man inte alltid säga sanningen, är det inte bättre att vara vänner och tänka på att "Ja vi har faktist världens bästa intresse båda två" Prata då istället om det ni har gemensamt just Världens bästa intresse!


om några av mina kompisar är nere eller ledsna av någon andledning försöker jag alltid hjälpa dem att komma högre upp och få bättre självförtroende. Haha, ja tog denna bild eftersom Ida sera ganska nere ut...

Höj dig själv men inte genom att sänka andra, Hjälp andra att komma högre och så får du hjälp också.


Kommentera!<3

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara vi som ser)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0