Hagkompisar!

En sak som jag tycker är väldigt viktigt är att hästar får vara just hästar. Därför tycker jag att man i ska ha hagkompis/ hagkompisar till sin/sina hästar. Sedan finns det ju undantag, tex om man testat alla och ingen funkar, eller om den bara inte går ihop så bra med hästar och Hingstar of corse.

Ja men andledningen till att jag tycker att det är så viktigt att hästar få å med varandra i hagen är för att hästar
är flockdjur, dé vill vara med varandra, de är inte ensamdjur, varför ska vi då inte låta dem vara just flockdjur, varför ska vi kunna leka och busa eller bara snacka med våra kompisar medans inte våra hästar ska få göra det.

Nu har Don och Fire en varsin hagkompis och vi ska nog släppa ihop Shadow med en annan ponny snart. Ja jag tänkte också att jag kkanske ska skriva lite om varför inte Shadow har en hagkompis just nu. Det beror dels på att hans förra hagkompis är skadad och då skulle han inte stå med honnom, men vi trodde inte att det skulle ta så lång tid men nu vet inte veterinärerna vad det är så då ska vi försöka fixa en ny bästis till honnom:) Och vi hoppas att det går bra!

Jag tycker också att man ska tänka på att alla hästar är flockdjur, tävlingshästarna också, även de där allra dyraste hästarna precis alla men varför ska man "straffa" en häst för att den är fin, ja ni kanske förstår vad jag menar med detta inlägg, det är min åsikt men ni får jätte gärna kommentera vad ni tycker

snodde en bild på elsa och nippe av ida..


Kommentera!<3

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara vi som ser)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0