Blir lite arg faktiskt!

Jag såg en kommentar på Nellies blogg, och jag blir faktiskt lite arg. NEllies ponny stella hade gjort illa sig i hagen när hon hade busta och då hade någon skrivit. "det är därför man inte har tävlingshästar tillsammans i samma hage" eller något liknande.

Jag förstår faktiskt inte varför man inte skulle kunna ha en tävlingshäst med en annan häst i samma hage. Jag fattar faktiskt inte det. Hästar är FLOCKDJUR, FLOCKDJUR. Iget annat. Dem lever i en flock alltså med andra hästar och vill därför ha en hagkompis. Det är som att säga att ens barn inte får leka med andra barn när den är liten bara för att den inte ska få nån skada så den inte kan bli fotbollsprofs när den är vuxen. Det går lixom inte ihop. Barn ska få vara barn och hästar ska få vara hästar.



Hästar är flockdjur, ovavsett vad dem kostar.



Kommentera!<3

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara vi som ser)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0