kom att tänka på en sak!

jag tänkte lite på globen och då tänkte jag på lite bilder som jag och Jennifer tog förra året. Nämligen denna (finns fler men hittade inte så dem eftersom vi fotade ganska mycket bilder).



Ser ni var hans häl är? Jo uppåt. endå förstå hur känsliga dessa hästar är endå "behöver" ryttarna ibbland ta upp hälen för att visa hästen vad han vill. Det tror inte jag beror på att hästen eller ryttaren inte är duktuga, utan det är dem lätt att dme är duktiga. Men det beror  nog på hu sjukt mycket saker hästarna behöver kunna och du undrar jag hur ridning har blivit till att hästarna skall kunna piaff och pasage? Jag undrar verkligen varför hästarna skall kunna så sjukt mycket saker. igentligen? Skritt piruett, enkal byten, vanliga byten , byten i serier, piaff, pasage, gallop piruette, öppna, sluta, skänkelvikning, och massa annat. igentligen är det helt sjuka förväntningar! Och inte nog med att ryttarna skall kunna göra detta, utan då ska man sitta perfekt, huvudet på hästen skall vara rätt, böjningen på halsen skall vara rätt. Asså det är igentligan sjukt mycket saker som häst och ryttare skall kunna!

Vad tycker ni om detta?


Kommentera!<3
Postat av: NellieB

sv. Har uppdaterat nu m va som hänt min älskade Stella

2011-11-08 @ 21:31:18
URL: http://nellieberntsson.se
Postat av: Maya

jaa igentligen det är ju sant, det har ju vad jag har fattat det som ju mer en häst kan ju duktigare ryttare har den, men de är ju inte altid sant, en jätte svår lärdhäst som seriöst inte fattar nått, kan ju ha en jätte duktig ryttare ändå osv, men alla är ju inte heller perfecta ingen seriöst, . ette jätte bra inlägg föresten hoppas de lockar många kommenterer :)

2011-11-08 @ 21:55:20
URL: http://mayajuuti.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara vi som ser)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0