Negativa i ridsporten?

En sak som jag tycker är ett problem i ridsporten är att alla är så negativa mot varandra. Man stöttar inte varandra, utan man klagar på varandra och pratar bakom varandras ryggar. Det är sällan man hör någon främling komma och säga till än att man rider bra eller att ens ritt såg bra ut. Man blir så glad när någon kommer och säger till en att man är duktig, men det händer alldeles för sällan.

Därför tog jag ett beslut att ja ska göra mitt bästa för att göra andra människor inom ridsporten gladare. Säga till dem att dem är duktiga. Visst man behöver ju inte ljuga och säga att det är den duktigaste ryttaren man sätt eller att den är duktigare än en själv. Men om man säger att personen är duktig så berättar man ju inte vad man jämför med, vilket personen inte heller vet. Men jag kan näst intill lova att personen kommer att bli glad och att personens självförtroende kommer att ökas ett snäpp. Är det inte värt all lägga några sekunder av ditt liv för att göra en annan människa glad? Säga att det är duktig tar max två sekunder och nästa gång är det kanske någon annan som säger att du är duktig! Jag tycker att vi i häst och ridsporten är för negativa. Jag tror att vi i ridsporten har väldigt svårt att äga just dem orden ”vad duktig du är” eller ”vilken fin häst du har”. Men varför är det det? Det är bara ord, det betyder inte ”Du är duktigare än mig” eller ”din häst är finare än min” för det behöver man inte tycka bara för att man säger att någon är duktig. Eller hur? För det är nog det man är rädd för, att någon annan ska vara duktigare än en själv, eller att man tror att personen man säger det till, att den är duktig ska tro att den själv är duktigare än den personen som säger att hon/han är duktig. Vilket det inte betyder.

Jag tycker att vi i hästsporten ska sluta vara så rädda och istället stärka varandra. Säga till varandra att dem är duktiga!


vi tre kommer nog alltid stötta varandra!

Sluta vara så rädda för vad andra ska tro och tycka, det spelar ingen roll! Peppa varandra så kommer någon annan peppa dig någon annan gång!


Kommentera!<3

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara vi som ser)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0