Gästbloggning!

Hej alla teamelvskogens läsare! Jag heter Jessica och vann deras tävling och vinsten var som ni nog förstår ett gästbloggs inlägg. Det jag tänkte göra nu är att berätta lite om mig själv och om mina drömmar/mål. Så nu kör vi! Jag heter som sagt Jessica och har precis fyllt 16 år. Jag går på ett gymnasium som bara har naturbruk och går inriktningen djurvård. Jag älskar alltså djur av alla slag men mest av allt hundar. Jag brinner verkligen för allt som har med hundar att göra och hemma har jag en liten hund som heter Hugo, han är en Cavalier King Charles Spaniel. Med honom tränar jag rallylydnad, massa trick och har precis börjat på rallymix.

På vardagarna bor jag på ett elevhem som hör till skolan på grund av att skolan ligger så långt ifrån där jag bor och delar rum med en tjej som heter Linn. Det är väldigt speciellt att bo på ett elevhem långt ifrån där man bor på helgerna och har gjort på vardagarna innan. Jag kan säga att man lär sig väldigt mycket om sig själv genom att bo som jag gör. Mitt mål genom att gå den här utbildningen är att jobba med hundar, antingen genom att ha ett hunddagis eller jobba med så kallade "problemhundar". Det är tufft att vara ifrån sin familj men vill man jobba med något man älskar och brinner för så får man kämpa. Livet är inte lätt, rättvist, alltid roligt men det leder någonvart och du kan avgöra hur den långa resan ska se ut...

Hoppas ni fick en liten bild utav hur jag är och hur min vardag ser ut :)




/Jessica

Kommentera!<3

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara vi som ser)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0