Får man ha?

EN sak jag har hört är att från och med en nivå innom dressyren så måste man ha en knopp i pannluggen. MEn jag undrar om det nog inte bara är en fläta man behöver ha, för att dommarna skall kunna se hela huvudet. För friserhästen inne på globen hade en hingstfläta i manen och en fläta i panluggen. Så jag undrar lite hur det egentligen är. om man måste ha knoppar eller om det bara är flätor som det är krav på? Vad tror/vet ni???



Bilden är lite förstorad, så det blev kanske lite suddig!


Kommentera!<3
Postat av: Malin Mattsson

Det är skillnad på frieserhästar och halvblodshästar. Frieserhästarna ska ha knopp i luggen vad jag vet. Men ardenner fläta är tillåtet att ha på kallblod, då man kanske inte vill klippa manen på sin kallblodshäst... :)

2011-11-28 @ 17:51:00
URL: http://mattssonmalin.blogg.se/
Postat av: Teamelvskogen-en hästblogg!

Jag förstår fast samtidigt kan dem ju inte ha olika regler för olika sorters hästar...så jag tror att man endast måste fläta man + pannlugg...fast jag vet inte ritigt! ;)

2011-11-28 @ 18:36:17
URL: http://teamelvskogen.blogg.se/
Postat av: Lovisa

Rollkyr på den hästen eller? :(

2011-11-29 @ 20:54:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara vi som ser)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0