En sak som gör mig arg är...

Folk som skyller på sina hästar!

Om det ite går bra är det antigen ryttarens fel eller både hästen och ryttarens, jag anser att det ALDRIG kan vara hästens fel. För antingen gör man något fel själv eller så är hästen för svår för ryttaren.

Jag blir verkligen arg på dom som säger typ ”det gick inte så bra på tävlingen idag, han va lite spänd och ja, jag red bra men han ställde inte riktigt upp”! Nehe, vem av er är det som låter den andra sitta på sin rygg och BÄR runt på dig, vart du vill. Om hästen sen är spänd på tävling så har det säkert med dig att göra också, du spänner dig säkert och du kan alltid rida bättre, det kan man alltid, man kan alltid bli bättre.  Det är inte hästens fel nej! Ni är ett ekipage som rider tillsammans, alltså ansvarar båda för misstagen, eller så gör ryttaren det själv ALDRIG hästen.


Det va vilda djur som är lojala nog att låta OSS sitta på deras ryggar! :)

Vet ni en sak som gjorde mig såå himla glad vad jag hörde på tävling, det va en tjej som va ledsen och sen hör jag henne säga typ ”jag har världens finaste och duktigaste ponny och så rider jag fel väg” jag blev så glad av att hon tog på sig misstaget istället för att lägga det på hästen. (jag vet inte vem det var eller vad det var för häst) men det gjorde mig riktigt glad.


Kommentera!<3
Postat av: Twins

sv: Vi är faktiskt två tvillingar, så på bilden är vi två st :) Vad kul att ni också är tvillingar, jättefin blogg ni har!!! Har ni gjort designen själva? Superfin!

2011-11-09 @ 18:03:06
URL: http://tvillingfoto.blogg.se/
Postat av: Smilla

Sv: Tack! Jag har ridit i 3 år :)

2011-11-09 @ 18:11:41
URL: http://smillaelsajohanna.devote.se
Postat av: emilie

Sv: Nej, tyvärr så är det inte mina egna hästar utan min favoriter som står på ridskolan jag rider på. :) <3

2011-11-09 @ 18:21:24
URL: http://emiliekarlman.blogg.se/
Postat av: Ida

sv: tack snälla du! ;)

ja, de är våra egna hästar :) kram

2011-11-09 @ 21:45:47
URL: http://hoppknorrarna.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara vi som ser)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0