Djurplågeri?

En sak som jag tycker är viktigt att man tänker på är att det kan vara djurplågeri även fast inte hästen blir slagen eller går utan mat. Det jag menar är att det är djurplågeri att inte ge djur´/ hästar veterinär vård, eller rida en skadad häst.

Därför tycker jag att man ska tänka på att om du ser en halt häst som rids, säg till. Du kanske inte vågar säga till just den personen men du kanske kan prata med den som äger stallet eller en annan vuxen för om du inte säger till är som att du skulle ignorera om en häst blev slagen eller inte fick någon mat. Det gör lika ont och är nästintill lika illa att rida på en halt häst (t.ex) Skilnaden är att det kan ske utan att man vet om det, ryttaren kanske inte vet att hästen är halt. Men den som slår sina hästar vet nog att de gör det. Därför kan det ju vara bra att säga till också, för i de flesta fallen tror jag att ryttaren blir glad och söker upp en veterinär.

Tänk på att djuren inte kan tala för sig själva så vi måste hjälpa dem!


Om vi såg en halt häst på den här nivån hade många reagerat, eller ja den hade inte ens kunnat starta men hemma i stallen finns det ingen som besiktar hästarna därför måste vi hjälpa till!


Kommentera!<3

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara vi som ser)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0