Vad tycker ni???

Håller med, men ibland överdriver folk…

Iblad ser man när någon skriver typ ”skulle du vilja vara en häst och äta fruset hö…” jag håller med, jag vill inte att mina hästar ska äta fruset hö, utan jag vill att dem ska få fräscht och bra hö, bra mat osv. Men så tänker jag hur tror ni att dem vilda hästarna gör på vintern? Vad äter dem? Jag tror inte att dem bara råkar hitta  en hö hög ute i naturen, utan jag tror att deras mat är frusen. Sen håller jag verkligen med om att våra tama hästar som lever i fångenskap kräver högre kvalité eftersom dem är vana med det. Jag håller verkligen med och tycker att det är våran SKYLDIGTHET att se till att hästarna får bra mat, lagom stora, fräscha boxar. Spiltor, NEJ TACK! Utan dem måste få ha en egen plats. Sen är det även så att jag tycker att man måste låta hästarna vara ifred ibland, en människa vill ju kunna gå in på sitt rum och stänga dörren, det kan inte hästarna. Så jag tycker att ridskolor borde tänka på det så att hästarna får lugn och ro…

 

Vad har ni för tankar runt hästar och hästhållning?


Kommentera!<3
Postat av: STOCKHOLMSJENNA - Hästrelaterade Julklappsutlottningar på bloggen!

Julklappsutlottningar varje dag på bloggen!

I dagens julklappsutlottning kan du få ett 3pack tävlingsstrumpor från Mountain Horse värde 200 kr.

Dagens utlottning: http://stockholmsjenna.se/?p=4574

2011-12-19 @ 21:02:50
URL: http://stockholmsjenna.se
Postat av: HEj! :)

VAR har ni era hästar uppstallade? :)

2011-12-19 @ 21:08:18
Postat av: Amanda

Vad tycker du om frågan om säkerhetsvästar, ska man använda den trots att man inte behöver??

2011-12-19 @ 22:36:24
URL: http://amandalindblom.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara vi som ser)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0