Svar på tal!

Vi fick in denna kommentar och då tänkte vi svara på den här på bloggen så i fall det är någon mer som undrar får ni det svaret också!

ni två går ju på kunskap, skulle ni rekommendera att söka in på det till gymnasiet? Verkar som att det är bra med att planera sina egna studier och så... men jag känner ingen som går på kunskapsskolan. så vad säger ni?

Ja vi går nu på kunskapsskola och det tycker vi båda är väldigt bra. Ja men det är som sagt ett speciellt sätt att arbeta på. Ja man jobbar väldigt mycket självständigt, och man behöver ta väldigt mycket eget ansvar. Dock så har jag förstått det så att det inte är riktigt lika mycket frihet på kunskapsgymnasiet. Men man jobbar i ws som vi gör nu också, om man får uppgifter som man ska göra självständigt. Men också så gör man ganska mycket med klasserna.

Så om det passar dig vet jag inte, det är ett väldigt speciellt sätt att arbeta på och mitt förslag är att du går in på deras hemsida och sedan är med en dag när de går i skolan och ser hur de arbetar.

Det som också är skillnaden är beroende på vart du funderar på att gå för det finns även ett gymnasium där man nästan bara jobba på engelska och det har jag faktiskt ingen aning om hur det är. Jag vet bara hur det i Globen är så om du vill veta mer om det kan du kommentera igen och så svarar jag självklart!

Ja en sak som är ett stort + som jag vet att det är i Globen är att man får låna bärbara datorer hela tiden när man går där.. Nice:)




Kommentera!<3

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara vi som ser)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0