En kort frga, ett lånt svar!

Vi hade fått en fråga som jag hade tänktsvara på i ett inlägg då jag tror att många andra knske tycker att den här frågan är intressant att läsa om.

Frågan:
Vad tycker du om frågan om säkerhetsvästar, ska man använda den trots att man inte behöver??

Svar:
Ja, säkerhets västen är ju en väst som är till för att förhindra allvarligare skador och att säga att man ”inte behöver den” anser inte jag att det går att säga. Hästar är djur som har djurinstinkter och man vet aldrig när dem sätts in. Hästar kan bli rädda och någon dag åker man kanske av.  Men samtidigt kan man ju kanske räkna riskerna men hur illa man gör sig, man kanske inte gör sig så illa om man ramlar av i ett ridhus, men om man ramlar av på ett hinder, eller ute i skogen och hamnar på ett träd, då är risken för att du gör dig mer illa större. Ja, man får ta ett eget beslut, men jag anser att det är bra att ha säkerhets väst när man rider ut, och hoppar/rider bommar. Själv försöker jag använda säkerhetsväst vid hoppning (vilket inte händer så ofta) och ute ritt, men tyvärr är jag ofta väldigt slarvig med det. Men jag anser att säkerhetsvästen nog kan vara en billig livsförsäkring, men samtidigt tycker jag att den förstör hållningen lite, och jag skulle inte vilja rida med säkerhetsväst i dressyren.




Kommentera!<3

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara vi som ser)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0